کارگاه آموزش کارآفرینی و چگونگی راه اندازی کسب و کار
27 صفحه پاورپوینت
فرمت فایل:ppt
بصورت powerpoint
::لینک دانلود پایین توضیحات::
برررسی فرصت های کسب و کار:
کارآفرینی شامل جست وجوی فرصت و سپس جستجوی منابع مورد نیاز است.
فرصت ها پیدا نمی شوند، بلکه ایجاد می شوند و پایدار و همیشگی نیز نیستند.(پنجره فرصت)
یکی از شبکه های اطلاعاتی برای شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و کسب و کارهای کارآفرینانه، پایگاه اطلاعات صنعتی وزارت صنایع ومعادن است که را عرضة اطلاعات لازم در مورد نحوة ارزیابی طرح های صنعتی، انواع مشوق های سرمایه گذاری، اولویت های سرمایه گذاری در خصوصی خرید سهام کارخانه های دولتی، مشارکت در طرح های توسعه ای واحد های صنعتی یا تکمیل طرح های در دست اجرا، سرمایه گذاری در تهیه ی زیربناهای صنعتی، نظیر ایجاد شهرک های صنعتی، ساخت و فروش امکانات صنعتی و اجاره داری صنعتی، اولویت های مطالعاتی برای سرمایه گذاری، اولویت های سرمایه گذاری طرح های جدید در زمینه های مختلف صادراتی، فرصت های کسب و کار را برای کارآفرینان فراهم می آورد.
روش خرید کسب و کار:
مزایا :
1- از آنجا که کسب و کار قبلا فعالیت می کرده، استمرار عملیات آن در آینده قابل پیش بینی است.
2- به تلاش ها و زمانی که مرحله ی پیش ا ز راه اندازی کسب و کار نیاز دارد، احتیاجی نخواهد بود.
3- برخی اوقات این احتمال وجود دارد که بتوان با چانه زنی و شرایط ویژه ای که به وجود می آید، کسب و کار مورد نظر را با قیمتی کمتر از ارزش واقعی آن خرید.
معایب:
ممکن است موفقیت کسب و کار، وابستگی زیادی به مالک و شخصیت او داشته باشد
بازار محصولات و خدمات کسب وکار به حد اشباع رسیده باشد یا کسب و کار با قیمتی بالاتر از قیمت واقعی خریده شود.
کارآفرین نمی تواند آن طورکه باید خلاقیت ها و ایده های خود را در تغییر و تحول کسب و کار پیاده کند، زیرا ممکن است ایجاد تغییرات اساسی، هزینه هایی بیش از شروع یک کسب و کار جدید را به کارآفرین تحمیل کند.
روش پذیرش نمایندگی:
این کسب و کار سیستمی است که یک عامل فروش یا کارآفرین با یک امتیاز دهنده یا شرکت معتبر توافق می کند که محصولات یا خدمات امتیاز دهنده را به فروش برساند.
عامل فروش یا کارآفرین:
1- سرمایه گذاری مالی برای انجام عملیات(درمقایسه با زمانیکه ا زصفر شروع می کند بسیار کمتر است)
2- دریافت تجهیزات و امکانات استاندارد شده ازامتیاز دهنده و پرداخت بها.
3- حفظ کیفیت خاصی از عملکرد
4- پیروی از رویه های عملیاتی امتیازدهنده
5- پرداخت نرخ فرانشیز و درصدی از درآمد خالص کسب و کار
6- تعامل مستمر با امتیاز دهنده
و....
27 صفحه اسلاید آماده پاورپوینت
قابل ویرایش